Najnowsze Posty

Na tropie - 5 zasad zdrowego gotowania

By 12:56 , ,

Tym razem podpowiem Wam, jakimi prawami rządzi się moja kuchnia. Mogliście je już poznać podczas czytania mojego artykułu w czasopiśmie Polska gotuje. Dla tych co nie zakupili wówczas tamtego numeru - mała powtórka.



1. Gotuj na parze 
to najlepszy sposób na przygotowanie smacznych i zdrowych potraw. Nie tylko zachowasz większość cennych składników odżywczych ale i nie dostarczysz sobie niepotrzebnych kalorii (np. z tłuszczu do smażenia). Ja, na moment obecny nie wyobrażam sobie swojej kuchni bez parowaru. Jednocześnie gotuję ziemniaki, podgrzewam zupę i przygotowuję mięso. Najprostszy elektryczny sprzęt kupisz już za 50 zł. Nakładki na garnek to wydatek rzędu 30 zł. Te pierwsze zdecydowanie lepiej się sprawdzają, ze względu na możliwość równoczesnego gotowania na kilku poziomach.

2. Gotuj al dente 
przygotowanie makaronu wedle włoskiej zasady „na ząb’" to zalecenie nie tylko dla osób odchudzających się. Jedząc taki makaron, dłużej pozostaniemy syci.  Organizm bowiem potrzebuje więcej czasu aby go strawić. Podobnie jest w przypadku warzyw. Poza tym, te ostatnie, ugotowane na pół twardo zachowują więcej witamin niż rozgotowana breja.

3. Gotuj na raz 
nigdy nie gotuj „na zaś". Oceń mniej więcej jak dużo zje Twoja Rodzina. Nie gotuj całej paczki pierogów jeśli zamierzasz zjeść tylko jej połowę. Cała reszta będzie mocno Cię kusiła, a Ty przecież chcesz być lżejszy/-a. Podobnie jest z zakupami – kupuj tyle ile zjesz w ciągu maksymalnie 2 dni. Zapełniając lodówkę na cały tydzień, ryzykujesz  nie tylko podjadaniem. Część pewnie wyląduje w koszu na śmieci.

4. Gotuj naturalnie 
co z tego, że danie będzie pełne warzyw, dobrej ryby czy mięsa, jeśli do jego przygotowania użyjesz kostek rosołowych, vegety czy przyprawy typu maggi? Podobny smak uzyskasz używając naturalnych przypraw, ziół i warzyw! Po co masz zaśmiecać swój organizm chemicznymi dodatkami? Istnieją teorie, że jedną z przyczyn ADHD czy autyzmu u dzieci jest glutaminian sodu – wzmacniacz smaku obecny w tych „przyprawach”.
5. Gotuj różnorodnie
to chyba żadna nowina. Zresztą mało kto lubi jeść zupę pomidorową czy pieczoną rybę przez 5 dni w tygodniu. Twój organizm, każdego dnia domaga się dawki witamin, składników mineralnych których nie dostarczysz mu jedząc monotonnie. 
IM BARDZIEJ KOLOROWO NA TALERZU, TYM LEPIEJ! 




zdjęcia 
12345

You Might Also Like

5 komentarze

ZOBACZ RÓWNIEŻ