Najnowsze Posty

Kobiece śniadania - Słodki grysik z otrębami polany sosem owocowym

By 15:39 , , , , , , ,

"Lepsza kasza, niźli groch
Bo po grochu brzuszek boli,
a po kaszy się wygoi''


Na pewno pamiętamy. Towarzyszyła nam w dzieciństwie, stanowiła podstawę naszego żywienia.
Zapomniana i niedoceniana przez dorosłych. 
Niemodna, dziecinna, a jednak ...

Zawiera witaminy (z grupy B, witaminę E oraz kwas foliowy) oraz składniki mineralne (jod, potas, żelazo, magnez, cynk). Lekkostrawna, a więc może ją spożywać nawet posiadacz wrażliwego żołądka.
Wprawdzie kasza manna nie jest tą najbogatszą spośród innych kaszale i tak warto nią urozmaicać poranki (lub wieczory).

Sycąca, dziecinnie prosta w przygotowaniu, smaczna, a przede wszystkim - ZDROWA. Niezastąpiona w diecie odchudzającej, bo dzięki niej na długo zapomnimy o głodzie.
Kasza manna.

Dlaczego jest taka wspaniała?
Bo jak każda kasza, zachowuje właściwości odżywcze ziaren z których pochodzi. Poza tym - usprawnia pracę naszego układu pokarmowego, między innymi dlatego podawana jest rekonwalescentom.
Węglowodany złożone (skrobia), których jest źródłem, stanowią podstawę piramidy zdrowego żywienia. Dostarczając ich sobie, zaopatrujemy się w niezbędną nam do funkcjonowania energię.

W sieci znajdziecie mnóstwo przepisów z jej udziałem. Może zastąpić mąkę, stanowić część deseru (GRYSIKOWIEC), zagęścić zupę lub ... przywrócić smak dzieciństwa
W najprostszej formie będzie świetnym śniadaniem.

Dla podniesienia walorów grysiku, dodałam 2 łyżeczki otrębów żytnich (np. firmy Sante).

Ciekawostki: 
Aby posiłek stał się pełnowartościowy, wszystkie kasze powinno się łączyć z mlekiem, jajkami albo chudym mięsem.
Kasza manna zawiera gluten.



GRYSIK Z OTRĘBAMI ŻYTNIMI POLANY SOSEM OWOCOWYM 

Będziecie potrzebować:
Grysik:
  • 1,5 szklanki mleka 3,2%
  • 3 - 4 łyżki kaszy manny (naturalnej, nie błyskawicznej)
  • łyżeczka miodu
  • 2 łyżeczki otrębów żytnich
Sos:
  • garść dowolnych owoców (u mnie maliny i truskawki, które zamroziłam w lecie)
  • mały jogurt naturalny
  • cukier do smaku
  • mleko/woda do rozcieńczenia
Wykonanie:
1) Na dno garnka wylewamy warstwę wody, aby nie przypalić mleka. Włączamy palnik (najmniejszy). Gdy mleko będzie już delikatnie ciepłe, dodajemy miód, otręby i wsypujemy kaszę (dla niewprawionych: można wcześniej wymieszać kaszę w części mleka i dopiero wtedy dolać do reszty)
2) Gotujemy do zgęstnienia. Ewentualnie rozcieńczamy mlekiem/wodą
3) Owoce myjemy, odszypułkujemy, mieszamy z jogurtem naturalnym i dodajemy cukier do smaku
4) Podajemy ciepłą (nie gorącą) polaną sosem owocowym

Smacznego!






A tu kasza manna w roli mąki - naleśniki :)



You Might Also Like

8 komentarze

ZOBACZ RÓWNIEŻ